Van fysieke naar telefonische verkoopgesprekken
  • Bericht auteur:Caroline Kramer
  • Leestijd:1 minuten gelezen

De nieuwe tijd biedt veel mensen de gelegenheid om thuis te werken. Dit bevalt vaak zó goed dat veel bedrijven ervoor kiezen om het thuiswerken als vast onderdeel op te nemen.

De beroepen waar men al telefonisch klantcontact of telefonische dienstverlening verzorgden, kunnen hier prima op inspelen. Even de werkplek thuis in orde maken en men kan in principe gewoon aan de slag.

Een groep die het veel lastiger heeft om aan de telefoon uit te stralen wat bijvoorbeeld in een winkel face-to-face wèl gaat, is de groep fysiek ingestelde verkopers. Zij haalden het succes juist uit het één op één contact met de klant.

De omslag naar het telefonische contact met de klant, valt deze groep best zwaar. Soms hebben zij het zelf niet eens in de gaten: door de telefoon kan je de glimlach nu eenmaal niet zien. En de empathie laten doorklinken in een telefoongesprek vereist vaak meer aandacht.

Maar door middel van training kunnen óók deze medewerkers een goed telefonisch verkoopgesprek voeren, zonder dat een klant afhaakt.

Caroline Kramer - trainer en coach

Caroline Kramer

Eigenaar van Decon Consultancy. Vanuit enthousiasme en positiviteit, veerkracht en verbinden, op weg naar een gedegen resultaat! Spreekt dit je aan? Bel me op 06 55 30 47 67.