Ode aan doorzetters!

Laten we eens stilstaan bij de doorzetters:

Zij hebben de juiste mentaliteit en laten een afwijzing van zich afglijden. Zij zien een kritische klant eerder als uitdaging dan als een beer op de weg. Zij staan klaar voor hun klanten op alternatieve momenten. Vaak hebben deze klanten een beroep waarbij zij overdag minder bereikbaar zijn.

Doorzetters krijgen pas rust als hun drang tot score is beloond. Zij trekken alles uit de kast en durven kritisch te zijn op het eigen functioneren. Tot waar liep mijn gesprek goed en waar haakte de klant af.

Zij zijn niet passief maar actief en creatief in de opvolging. Zij tonen daadwerkelijke interesse in de klant om deze van goed advies te kunnen voorzien. Zij beheersen het spel van vraag en aanbod juist omdat zij zich verdiepen in de vraag van de klant.

Doorzetters laten de klant niet “los” nadat een deal is gesloten. Zij houden binding met de klant door tussentijds te informeren of alles naar tevredenheid is. Kortom zij hebben hun relatiebeheer op orde en weten precies wat er speelt bij hun klanten.

Doorzetters bouwen een eigen klantenkring op waardoor “vermeerderen” een kleine stap is om te zetten.

Doorzetters onderscheiden zich doordat zij de sleutel hebben gevonden hoe de gunfactor van de klant te verwerven.

Respect, ga zo door!



Caroline Kramer
Caroline Kramer
Eigenaar van Decon Consultancy. Vanuit enthousiasme en positiviteit, veerkracht en verbinden, op weg naar een gedegen resultaat! Spreekt dit je aan? Bel me op 06 55 30 47 67.