Je bekijkt nu Marktpositie verbeteren door communicatie en training
  • Bericht auteur:Caroline Kramer
  • Leestijd:1 minuten gelezen

Slechte lead of klantopvolging

Oorzaken

Vanuit gevoelsbeleving of aanname:

  • De klant houdt “mij” wel op de hoogte.
  • Ik heb een goede band met mijn klant.
  • Ik wil mijn klant niet onnodig lastigvallen.
  • Ik heb mijn klant al eergisteren gebeld, kreeg deze helaas niet te pakken maar ik heb de voicemail ingesproken. Ik vind het te snel om nu alweer te bellen.
  • Ik heb mijn contactpogingen weer gedaan voor deze week.
  • Niet efficiënt werken, geen structuur dus geen overzicht.

Gevolg

  • Verbranden van dure leads.
  • Gemiste kansen, niet weten in welke (koop)fase de klant zit.
  • Biedt ruimte aan de potentiële klant om elders te shoppen.
Caroline Kramer - trainer en coach

Caroline Kramer

Eigenaar van Decon Consultancy. Vanuit enthousiasme en positiviteit, veerkracht en verbinden, op weg naar een gedegen resultaat! Spreekt dit je aan? Bel me op 06 55 30 47 67.