Je bekijkt nu Marktpositie verbeteren door communicatie en training
  • Bericht auteur:Caroline Kramer
  • Leestijd:1 min. lezen

Slechte lead of klantopvolging

Oorzaken

Vanuit gevoelsbeleving of aanname:

  • De klant houdt “mij” wel op de hoogte.
  • Ik heb een goede band met mijn klant.
  • Ik wil mijn klant niet onnodig lastigvallen.
  • Ik heb mijn klant al eergisteren gebeld, kreeg deze helaas niet te pakken maar ik heb de voicemail ingesproken. Ik vind het te snel om nu alweer te bellen.
  • Ik heb mijn contactpogingen weer gedaan voor deze week.
  • Niet efficiënt werken, geen structuur dus geen overzicht.

Gevolg

  • Verbranden van dure leads.
  • Gemiste kansen, niet weten in welke (koop)fase de klant zit.
  • Biedt ruimte aan de potentiële klant om elders te shoppen.
Caroline Kramer - trainer en coach

Caroline Kramer

Eigenaar van Decon Consultancy. Vanuit enthousiasme en positiviteit, veerkracht en verbinden, op weg naar een gedegen resultaat! Spreekt dit je aan? Bel me op 085-0410000.